Meniu Uždaryti

ŽAIDIMŲ TERAPIJA

Lapkričio mėnesį Atėnų specialioji gimnazija ir licėjus pakvietė į kelionę traukiniu – meno traukiniu, riedančiu per Europą ir skleidžiančiu meno terapijos įtaką specialiųjų poreikių turinčių mokinių socializacijai ir integracijai į visuomenę. Graikijos atstovai pristatė žaidimų terapijos metodą, sėkmingai taikomą jų mokykloje. Pirmoji susitikimo diena buvo skirta sportiniams žaidimams. Kolegos iš Graikijos sportui skiria daug dėmesio, bet ne tik todėl, kad ši šalis yra olimpinių žaidynių sostinė – sportinių žaidimų terapija Atėnų specialiojoje gimnazijoje ir licėjuje vaidina ypatingą vaidmenį, kadangi įstaigoje ugdomi judėjimo negalią turintys mokiniai. Galimybė dalyvauti varžybose, būti pilnaverčiu komandos nariu kelia mokinių savivertę, įneša į jų judėjimo apribotą gyvenimą azarto, konkurencijos ir pergalių džiaugsmo. Erasmus projekto dalyviai, dalyvaudami graikų liaudies žaidimo su kamuoliukais varžybose, įtraukti į badmintono turnyrą, taip pat pajuto azartą, išgyveno ir sėkmės ir pralaimėjimo jausmus.

Antrąją dieną vizito šeimininkai pristatė internetinę programą, kurioje kuriami pabėgimo kambariai, tinkantys visoms ugdymo disciplinoms, leidžiantys inovatyviai pasitikrinti įgytas žinias ir gebėjimus. Pristatę pačių kuriamus stalo žaidimus, Graikijos mokytojai patikino, kad skaitmeninė karta juos taip pat žaidžia su dideliu susidomėjimu. Užsiėmimo metu vizito dalyviai stebėjo, kaip mokiniai, žaisdami mokytojų sukurtą stalo žaidimą, mokosi graikų istorijos.

Antroji vizito diena baigėsi žirgyne, arklių terapijos užsiėmimuose. Licėjaus ir gimnazijos pedagogai ieško įvairių terapijos būdų, kad galėtų padėti individualių poreikių turintiems vaikams. Arklių terapija – gera galimybė atsiverti tiems, kurie turi komunikavimo sunkumų. Nesuvaidintos emocijos hipodrome patvirtino, kad šešiems iš aštuoniasdešimties gimnazijos ir licėjaus mokinių susitikimas su arkliais suteikia ne tik naudos, bet ir džiaugsmo. Vienerius metus, kartą per savaitę, atvežtiems į žirgyną vaikams savanoriai teikia edukacines, ergoterapines ir kinestezines paslaugas, prisidedančias prie judėjmo ir komunikacijos gerinimo. Po metų pedagogai formuoja naujas grupes, kad kuo daugiau mokinių pasinaudotų šia unikalia terapija.

Trečiąją vizito Atėnuose dieną projekto dalyviai sužinojo, kada žaidimas tampa edukaciniu, kokia jo įtaka mokantis, kas yra žaidimų terapija, kokios yra žaidimų rūšys, kokie žaidimai tinkamiausi ugdant individualių poreikių turinčius vaikus… Graikai maloniai nustebino padovanoję aplinkosauginį stalo žaidimą kiekvienos vizite dalyvaujančios šalies kalba. Tuo buvo parodyta, kad žaidimai neturi sienų – jie yra vienodai mėgiami visose šalyse, juos sėkmingai savo darbe taiko ir tėvai, ir padagogai. Dar vienas šeimininkų siurprizas – skaitmeninių žaidimų katalogas, skirtas supažindinti mokinius su projekto partnerių šalimis. Šio žaidimo metu įgytas žinias Atėnų specialiosios gimnazijos ir licėjaus mokiniai pritaikė dalyvaudami žaidime „Lobių medžioklė“, kurio metu buvo  pademonstruotas unikalus specialiosios gimnazijos ir kaimynystėje esančios bendrojo ugdymo įstaigos įtraukiojo ugdymo literatūros pamokose, vykstančiose kartą per mėnesį, pavyzdys.

Atėnų specialiosios gimnazijos ir licėjaus mokiniai patiria sunkumų ne tik judėdami, bet ir kalbėdami. Nuo mažens vaikai mėgsta bendrauti su žaislais, ypač – lėlėmis, tad specialistai pristatė Lietuvoje įsisavintos dramos terapijos interpretaciją – mini spektaklių kūrimą, kuriuose vaidina mokinių pagamintos lėlės. Kartais jos prabyla mokinių balsais, o kartais savo jausmus ir emocijas išreiškia judesiu. Kad judesys kompensuotų kalbėjimo problemas, pedagogai sugalvojo kurti lėles iš laikraščių, nes ši medžiaga suteikia lėlei norimą pavidalą, leidžia išsilankstyti pačiomis neįtikėčiausiomis pozomis ir suteikia galimybę lavinti vaikų kalbos ir komunikavimo įgūdžius.

Kiekvieno Erasmus projekto „Special education students overcome obstacles with art therapy“ vizito metu stebimos pedagogų pastangos apjungti kelias meno terapijos rūšis. Be minėtos lėlių ir dramos terapijos junginio, Graikijoje buvo pristatyta dramos, muzikos ir šokio terapijų dermė vizitą vainikavusiame renginyje  „Dancing under the sea“, skirtame Pasaulinei neįgaliųjų dienai paminėti. Mokinių emocijos scenoje liudijo, kad pedagogai pasirinko tinkamą taktiką ir strategiją – vieno renginio metu, apjungus įvairias terapijos rūšis, ugdyti ne vieną, bet kelias problemines sritis, galinčias padėti įveikti iškylančias kliūtis.

Vizito metu dalyviai pagilino žinias apie žaidimo metodiką, suvokė jo terapinį poveikį, papildė savo darbo būdus naujais meno terapijos junginiais, leidžiančiais prisitaikyti prie kiekvieno mokinio poreikių, polinkių ir pomėgių.

Pakeisti teksto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą