Specialioji pedagogė Lilija Strumylienė
El. paštas: lilija.strumyliene@litorinosmokykla.lt
Darbo laikas
| Savaitės diena | Darbo laikas | Pietų pertrauka | Kontaktinės valandos | Nekontaktinės valandos |
| Pirmadienis | 07.00-18.30 | 11.30-12.00 | 7.00-17.00 | 17.30-19.30 |
| Antradienis | 07.00-18.00 | 11.30-12.00 | 7.00-17.00 | 17.30-19.00 |
| Trečiadienis | 07.00-18.25 | 11.30-12.00 | 7.00-17.00 | 17.30-18.25 |
| Ketvirtadienis | 07.00-19.05 | 11.30-12.00 | 7.00-17.00 | 17.30-19.05 |
| Penktadienis | 07.15-18.15 | 11.50-12.20 | 7.15-17.00 | 17.30-18.15 |
Specialiosios pedagoginės pagalbos paskirtis – didinti asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymosi veiksmingumą.
Specialusis ugdymasis yra bendrosios programos pritaikymas, individualizavimas, atsižvelgiant į nustatytus mokinio specialiuosius ugdymosi poreikius, mokinio, tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimus ir vadovaujantis pedagoginės psichologinės tarnybos (PPT) išvadomis ir rekomendacijomis.
Specialiųjų pratybų forma: individualiai, mažoms grupelėms (2–4 mokiniai), grupėms (5–8 mokiniai). Mokiniams, turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, pagalba gali būti teikiama per specialiąsias pamokas.
Ugdymo pritaikymas gali būti nuolatinis ar laikinas. Mokiniui padarius pažangą ir pasiekus bendrosiose programose numatytą patenkinamą pasiekimų lygį, specialusis ugdymas gali būti nutrauktas. Specialieji ugdymo(si) poreikiai nėra kliūtis siekti norimo išsilavinimo.
Siekiant įtraukties į bendrą ugdymo procesą ir teikiant pagalbą pamokoje, pasirenkami kuo mažiau stigmatizuojantys ugdymo ir švietimo pagalbos teikimo būdai.
Mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, pritaikomas mokymosi pasiekimų vertinimas, kuris leidžia pastebėti, kuomet mokiniui reikalinga trumpakaikė ar tęstinė mokymosi pagalba. Taip pat pritaikomas pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas, kalbų įskaitos, brandos egzaminai.
Specialioji pedagogė atsakinga už kokybišką specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymą.
Specialiosios pedagogės funkcijos:
1. Atlieka pedagoginį mokinių vertinimą, nustato mokinių žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitiktį ugdymo programoms, ruošia individualaus ugdymo ir pagalbos teikimo planus (IUPP) bei įvertina pažangą ugdymo įstaigoje.
2. Bendradarbiaudama su mokytojais, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), mokyklą aptarnaujančios pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais, numato ugdymo tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių poreikius bei galimybes, ir juos taiko.
3. Padeda specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams įsisavinti ugdymo turinį (specialiojo pedagogo kabinete ar klasėje) ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdama į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių turinčio mokinio gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus.
4. Pataria mokytojams, kaip pritaikyti specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams mokomąją medžiagą ir mokymo priemones, individualizuoti programas.
5. Teikia metodinę pagalbą mokytojams, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) ir juos konsultuoja specialiojo ugdymo klausimais.
6. Dalyvauja mokyklos VGK (Vaiko gerovės komisijos) veikloje.
