Meniu Uždaryti

ŠOKIŲ TERAPIJA

Ketvirtasis Klaipėdos Litorinios mokyklos ir partnerių, ERASMUS+ projekto „Specialiųjų poreikių mokiniai įveikia kliūtis meno terapijos pagalba“ („Special education students overcome obstacles with art therapy“) dalyvių, vizitas vyko Italijoje, nepaprastai gražiame ir istoriškai įdomiame Fraskati miestelyje. Projekto partnerių susitikimą organizavo Maffeo Pantaleoni institutas, ruošiantis įvairių profesijų – kulinarų, padavėjų, viešbučių, socialinių darbuotojų, grafikos dizainerių, reklamos agentų ir kt. – specialistus. Institute mokosi per 700 mokinių, iš kurių 120 – su specialiaisiais poreikiais. Italijoje nėra specialiųjų mokyklų, todėl pamatėme tikrą įtraukųjį ugdymą, senosios ir moderniosios mokyklos dermę, susipažinome ir su terapiniais, ir su kitais ugdymo metodais. Ugdymo įstaigoje taikoma ne tik šokių terapija. Įdomu buvo susipažinti ir su fotografijos terapijos vykdytojais, apžiūrėti naudojamą techniką, mokinių sukurtus darbus, puošiančius ir mokyklos sienas, ir asmeninius albumus.

Buvusioje bažnyčioje įsikūrusiame institute šokių terapija pasiteisina ne tik dėl puikios akustikos, padedančios jausti ritmą įvairių raidos sutrikimų, ypač klausos, turintiems mokiniams. Šokis padeda atsipalaiduoti, atrasti savo kūrybines galias. Instituto specialistai pademonstravo ir suteikė patiems galimybę išbandyti Argentinos choreografės ir šokio terapeutės Marijos Fux metodiką, padedančią išreikšti save ir tuo pačiu mokytis suvokti ir vartoti žodžius.

Vizito dalyviai susipažino su 3 šokiais: picika, tamuriata ir tarantela. Kodėl instituto pedagogai terapijai pasirinko šiuos šokius? Pirmiausia dėl nesudėtingų šokių žingsnių, nuolat besikartojančio ritmo, o taip pat dėl išraiškingos muzikos, padedančios realizuoti save šokio pasaulyje. Picika yra Apulijos regiono šokis, šokamas tiek su partneriu, tiek pavieniui. Šokėjai šoka naudodamiesi skarelėmis, kuriomis imituoja vorų nubaidymą. Tamuriata šokama pritariant tamburino garsams, padedantiems pajausti ritmą. Užsiėmimas baigėsi žymiąja tarantela, skambant kastanjetėms, gitarai ir tamburinui.

Po Maffeo Pantaleoni instituto psichologės ir mokinių užsiėmimo, kuriame dalyvavo sveiki vaikai ir raidos sutrikimų turintys jų bendramoksliai, nebeliko abejonių, kad nesudėtingi ritminiai šokiai gerina specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų emocinę ir psichologinę būseną, praplečia bendravimo su sveikaisiais galimybes, kelią savivertę, suteikia pasitikėjimo savimi ir aplinkiniais, teikia džiaugsmą. Išvydus Lietuvoje pristatyto „Jausmų šalies“ metodo interpretaciją, buvo padaryta išvada, kad projekto veiklos viršijo lūkesčius. Gebėjimas interpretuoti klasikinės terapijos metodus atsižvelgiant į individualius ugdytinių poreikius ir pomėgius liudija apie pakilusias projekto dalyvių kompetencijas.

Vizitas baigėsi dar vienu puikiu argentiniečių kūriniu – gatvės šokiu murga. Šis emigrantų į Europą atvežtas šokis priskiriamas socialiniam menui, kadangi šokiu buvo kovojama už laisvę. Ta kova buvo pozityvi, todėl murgos judėjimas buvo pavadintas šokančia revoliucija. Maffeo Pantaleoni institute murga suteikia galimybę įsilieti į šokį visiems: ir sveikiems, ir fizinę, ir psichinę negalią turintiems mokiniams. Murga, pasak pedagogų, ypač tinka klausos negalią, aspergerio sindromą turintiems mokiniams, kadangi šokti padeda nuolat besikartojantys judesiai, būgnų mušamas ritmas, galimybė susilieti su minia ar net pasislėpti po kauke.

Po judesių terapijos vizito dalyviai buvo apdovanoti istoriniais vaizdais: Fraskati miesteliu, garsėjančiu renesanso ir baroko architektūros vilomis, fontanu, Šv. Petro katedra, miesto sienų griuvėsiais ir nuo kalno matoma Romos panorama; Grottaferrato miestelyje veikiančiu italų bazilijonų ordino vienuolynu, Kastel Gandolfo popiežiaus vasaros rezidencija ir vulkaninės kilmės Albano ežeru Lazio Albano kalvose; amžinojo miesto Romos architektūriniais ir istoriniais šedevrais.

Pakeisti teksto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą